Simulation art

Le Corbusier y la fotografía

Authors

  • Carlos Candia Universidad Nacional de Rosario, Argentina

DOI:

https://doi.org/10.35305/23626097v5i8.108

Keywords:

Le Corbusier, photography, modern architecture, theory

Abstract

This article aims to establish correlations between Le Corbusier’s early theoretical texts and the choice of photographs of the first houses he built shortly after the publication of such writings. This is the selection that Le Corbusier made for the book compiling his complete work. We try to demonstrate that the images he chose and the way in which they were manipulated had a clear purpose: the reinforcement of the principles he set forth in the texts; the photographs were edited in order to reaffirm such principles.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biography

Carlos Candia, Universidad Nacional de Rosario, Argentina

Arquitecto UNR (2002). Docente de Historia de la Arquitectura, Taller Rigotti (UNR, 2012/ actualidad). Docente de Taller de Fotografía aplicada a la Arquitectura (UNR, 2017). Colaborador en los espacios curriculares Introducción a la Arquitectura, Taller Rois (UNR, 2011) y de Cine, Cuidad y Arquitectura (UNR, 2011/12). Docente de Historia de la Arquitectura y Proyecto I (UAI, 2010/12). Columnista de arquitectura en “Más Tarde que Nunca” FM Radio Universidad de Rosario (2010/12) y en “Visión Arquitectura”, Canal 5 de Rosario (2016/17). Ha publicado artículos en libros y revistas en el país y en España y en los sitios web Plataforma Arquitectura y Habitar.

Published

2018-07-01

How to Cite

Candia, C. (2018). Simulation art: Le Corbusier y la fotografía. A&P Continuidad, 5(8), 106–115. https://doi.org/10.35305/23626097v5i8.108