Virtuality as a generator of cultural bridges

Creating bonds through mentoring as an academic experience

Authors

DOI:

https://doi.org/10.35305/23626097v11i21.483

Keywords:

mentoring, guidance, technology

Abstract

Since the 2020-2021pandemic, our jobs as teachers have been affected and have radically changed. Technology was our most precious ally. It brought us closer to our students which, in turn, enabled the exchange of experiences with some colleagues all over the world. The difficulties and concerns we had in Argentina were the same ones of the schools of architecture in other countries. Because of this global exchange, we received a proposal to be mentors for the School of Architecture, Planning and Preservation of Maryland University, United States. In this article we want to expound our experience as Latin American teachers who accompany students from North America in their studies.  We also seek both to describe how technology allows us to share different experiences and to recognize all the similarities and differences we have found between an American student and a student from the School of Architecture, Design and Urbanism of the National University of Buenos Aires where we work as teachers year after year.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biography

Sylvia Kornecki, Universidad de Buenos Aires, Argentina

Arquitecta, especialista en educación universitaria y profesora adjunta de Historia de la arquitectura en la Facultad de Arquitectura, Diseño y Urbanismo de la Universidad de Buenos Aires, Argentina. Está trabajando en su tesis de maestría en Gestión Turística del Patrimonio de la Universidad de Tres de Febrero, Buenos Aires, Argentina.
Investigadora en FADU, UBA. Ha escrito diversos artículos sobre el Modernismo Catalán en el Río de la Plata, y se ha presentado en diferentes encuentros nacionales e internacionales exponiendo sobre su labor docente. Miembro del Global Architectural History Teaching Collaborative (GAHTC) y mentora en la escuela de Arquitectura, planeamiento y preservación- Universidad de Maryland, USA.

Roles de autoría: 1. Administración del proyecto; 4. Conceptualización; 6. Escritura - revisión y edición; 7. Investigación; 8. Metodología; 10. Redacción - borrador original; 12. Supervisión; 13. Validación; 14. Visualización  

References

Baricco, A. (2019). The Game. Barcelona, España: Anagrama

Feldman, D. (2020). Relaciones entre didáctica, enseñanza y escuela en tiempos de pandemia. Buenos Aires, Argentina: Studocu

Lave, J. y Wenger E. (1991). Situated learning: Legitimate peripheral participation. Cambridge, UK: Cambridge University Press

Lozano Cabezas I., Iglesias Martínez, M. (2014). Las oportunidades de las académicas en el desarrollo profesional docente universitario: Un estudio cualitativo. Madrid, España: Universidad Nacional de Educación a Distancia

Mazzeo, C. y Romano, A. (2007). La enseñanza de las disciplinas proyectuales. Hacia la construcción de una didáctica para la enseñanza superior. Buenos Aires, Argentina: Nobuko

Morin, E. (1988). El método. El conocimiento del conocimiento. Madrid, España: Cátedra

Salvatierra, F. (2008). Sociedad, Internet, Tecnología: Una introducción al tema. Buenos Aires, Argentina: Educared

Serres, M. (2014). Pulgarcita. Barcelona, España: Gedisa

Published

2024-12-11

How to Cite

Kornecki, S. (2024). Virtuality as a generator of cultural bridges: Creating bonds through mentoring as an academic experience. A&P Continuidad, 11(21). https://doi.org/10.35305/23626097v11i21.483